Reglementări
TERMENI ȘI CONDIȚII ALE MAGAZINULUI ONLINE
GEARPRO.RO
CUPRINS:
1. DISPOZIȚII GENERALE
2. SERVICII ELECTRONICE ÎN MAGAZINUL ONLINE
3. CONDIȚII DE ÎNCHEIERE A CONTRACTULUI DE VÂNZARE
4. MODALITĂȚILE ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ A PRODUSULUI
5. COSTUL, MIJLOACELE ȘI TIMPUL DE LIVRARE ȘI DE COLECTARE A PRODUSULUI
6. RECLAMAȚII PRIVIND PRODUSELE
7. PROCEDURILE EXTRAJUDICIARE DE RECLAMAȚIE ȘI DE DESPĂGUBIRE ȘI NORMELE DE ACCES LA ACESTE PROCEDURI
8. DREPTUL DE RETRAGERE
9. DISPOZIȚII PRIVIND COMERCIANȚII
10. DISPOZIȚII FINALE
11. MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE
Magazinul online www.gearpro.ro se preocupă de drepturile consumatorilor. Consumatorul nu poate renunța la drepturile care îi sunt acordate în temeiul Legii privind drepturile consumatorilor. Dispozițiile contractuale care sunt mai puțin favorabile pentru consumator decât dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor nu sunt valabile, iar în locul acestora se aplică dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor. Prin urmare, dispozițiile prezentelor condiții generale nu au scopul de a exclude sau de a limita niciunul dintre drepturile consumatorului la care acesta este îndreptățit în temeiul unor dispoziții legale imperative, iar orice eventuală îndoială va fi interpretată în favoarea consumatorului. În caz de neconcordanță între dispozițiile acestor Termeni și condiții și dispozițiile menționate mai sus, prevalează și se aplică aceste dispoziții.
1. DISPOZIȚII GENERALE
1.1. Magazinul online disponibil la adresa de internet www.gearpro.ro este operat de către XMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ societate cu sediul social în Żnin (sediul social și adresa de corespondență: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin); înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din cadrul Registrului Național al Instanțelor de Judecată sub numărul KRS 0000672868; instanța de înregistrare la care se păstrează documentația societății: Tribunalul districtual din Bydgoszcz, Divizia economică XIII a Registrului național al tribunalelor; capital social de: 5.000,00 PLN; NIP 5621807813, REGON 367002664, adresa de e-mail: info@gearpro.pl și numărul de telefon: +48 530 790 345.
1.(2 ) Acești Termeni și condiții se adresează atât consumatorilor, cât și întreprinderilor care utilizează Magazinul online, cu excepția cazului în care o dispoziție specifică a Termenilor și condițiilor prevede altfel și se adresează numai consumatorilor sau întreprinderilor.
1.(3 ) Administratorul datelor cu caracter personal prelucrate în magazinul online în legătură cu punerea în aplicare a acestor Termeni și condiții este vânzătorul. Datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopurile, în măsura și pe baza motivelor și principiilor indicate în politica de confidențialitate publicată pe site-ul web al magazinului online. Politica de confidențialitate conține, în primul rând, principiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Administrator în magazinul de pe internet, inclusiv motivele, scopurile și domeniul de aplicare a prelucrării datelor cu caracter personal și drepturile persoanelor vizate, precum și informații privind utilizarea cookie-urilor și a instrumentelor analitice în magazinul de pe internet. Utilizarea Magazinului online, inclusiv efectuarea de achiziții, este voluntară. De asemenea, furnizarea aferentă a datelor cu caracter personal de către client sau clientul care utilizează Magazinul online este voluntară, sub rezerva excepțiilor indicate în politica de confidențialitate (încheierea unui contract și obligațiile legale ale vânzătorului).
1.4 Definiții:
1.1.1. ZIUA DE LUCRU - o zi de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale.
1.1.2. FORMULAR DE ÎNREGISTRARE - un formular disponibil în Magazinul Online care permite crearea unui Cont.
1.1.3. FORMULAR DE COMANDĂ - un Serviciu Electronic, un formular interactiv disponibil în Magazinul Online care permite plasarea unei Comenzi, în special prin adăugarea Produselor într-un coș de cumpărături electronic și specificarea termenilor Contractului de vânzare, inclusiv a modalității de livrare și de plată.
1.1.4 CLIENT - (1) o persoană fizică cu capacitate juridică deplină, iar în cazurile prevăzute de legislația general aplicabilă și o persoană fizică cu capacitate juridică limitată; (2) o persoană juridică; sau (3) o unitate organizațională fără personalitate juridică, căreia i se acordă capacitate juridică prin lege; - care a încheiat sau intenționează să încheie un Contract de vânzare cu Vânzătorul.
1.1.5. CODUL CIVIL - Legea privind Codul civil din 23 aprilie 1964 (Jurnalul de legi 1964 nr. 16, poziția 93, cu modificările ulterioare).
1.1.6. CONT - Serviciul electronic, un set de resurse în sistemul de comunicare de date al Furnizorului de servicii, marcate cu un nume individual (login) și o parolă furnizate de Client, în care sunt stocate datele furnizate de Client și informațiile despre Comenzile plasate de acesta în Magazinul online.
1.1.7. NEWSLETTER - Serviciu electronic, un serviciu de distribuție electronică furnizat de către Prestatorul de servicii prin e-mail sau SMS-uri, care permite tuturor Destinatarilor de servicii care îl utilizează să primească automat de la Prestator conținutul ciclic al edițiilor succesive ale unui buletin informativ care conține informații despre Produse, noutăți și promoții la Magazinul Online.
1.1.8 PRODUS - un bun mobil disponibil în Magazinul Online care face obiectul unui Contract de vânzare între Client și Vânzător.
1.1.9 REGULAMENT - prezentul regulament al Magazinului Internet.
1.1.10. MAGAZINUL DE INTERNET - magazinul online al Prestatorului de Servicii disponibil la următoarea adresă de internet: www.gearpro.ro.
1.1.11. VÂNZĂTOR; PRESTATOR DE SERVICII - XMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ cu sediul social în Żnin (sediul social și adresa de corespondență: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin); înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor de Judecată sub numărul KRS 0000672868; instanța de înregistrare unde se păstrează documentația societății: Tribunalul districtual din Bydgoszcz, Divizia economică XIII a Registrului național al tribunalelor; capitalul social de: 5.000,00 PLN; NIP 5621807813, REGON 367002664, adresa de e-mail: info@gearpro.pl și numărul de telefon: +48 530 790 345.
1.1.12. CONTRACT DE VÂNZARE - contractul de vânzare a Produsului încheiat sau încheiat între Client și Vânzător prin intermediul Magazinului pe Internet.
1.1.13. SERVICIU ELECTRONIC - un serviciu furnizat electronic de către Furnizorul de servicii către Client prin intermediul Magazinului online.
1.1.14. PRESTATOR DE SERVICII - (1) o persoană fizică cu capacitate juridică deplină, iar în cazurile prevăzute de legislația general aplicabilă, și o persoană fizică cu capacitate limitată; (2) o persoană juridică; sau (3) o unitate organizatorică fără personalitate juridică, căreia legea îi acordă capacitate juridică; - care utilizează sau intenționează să utilizeze Serviciul Electronic.
1.1.15. LEGEA DREPTURILOR CONSUMATORULUI, LEGE - Legea din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor (Monitorul Oficial 2014, poziția 827, cu modificările ulterioare)
1.1.16. COMANDĂ - declarația de voință a Clientului făcută prin intermediul Formularului de comandă și care vizează direct încheierea Contractului de vânzare a produselor cu Vânzătorul.
2. SERVICII ELECTRONICE ÎN MAGAZINUL ONLINE
2.următoarele Servicii Electronicesunt disponibile în Magazinul Online: Cont, Formular de comandă și Buletin informativ.
1.1.17. Contul - utilizarea Contului este posibilă după parcurgerea a doi pași consecutivi de către Client - (1) completarea Formularului de Înregistrare, (2) apăsarea câmpului "Înregistrare Cont". În Formularul de înregistrare, Clientul trebuie să furnizeze următoarele informații: numele și prenumele/denumirea companiei, adresa (strada, numărul casei/apartamentului, codul poștal, localitatea, țara), adresa de e-mail, numărul de telefon de contact și parola. Pentru persoanele care nu sunt consumatori, trebuie furnizate, de asemenea, denumirea societății și numărul de TVA.
1.1.17.1. Serviciul de cont electronic este furnizat gratuit pentru o perioadă de timp nedeterminată. Clientul are opțiunea, în orice moment și fără a da vreun motiv, de a elimina contul (demisia din cont), trimițând o cerere corespunzătoare Furnizorului de servicii, în special prin e-mail la adresa: info@gearpro.pl sau în scris la adresa: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin.
1.1.18. Formularul de comandă - utilizarea Formularului de comandă începe din momentul în care Clientul adaugă primul Produs în coșul electronic de cumpărături din Magazinul online. Comanda este plasată în momentul în care Clientul parcurge în total doi pași consecutivi - (1) completarea Formularului de comandă și (2) apăsarea căsuței "Comandă cu obligație de plată" de pe site-ul Magazinului online după completarea Formularului de comandă - până la acest moment, este posibil să modificați singuri datele introduse (în acest scop, trebuie să vă ghidați după mesajele afișate și informațiile disponibile pe site-ul web al Magazinului online). În Formularul de comandă, este necesar ca Clientul să furnizeze următoarele detalii referitoare la Client: numele și prenumele/denumirea firmei, adresa (strada, numărul casei/apartamentului, codul poștal, localitatea, țara), adresa de e-mail, numărul de telefon de contact și detalii referitoare la Contractul de vânzare: Produs(e), cantitatea de Produs(e), locul și metoda de livrare a Produsului(lor), metoda de plată. În cazul Clienților care nu sunt consumatori, este necesar, de asemenea, să se furnizeze numele companiei și numărul de identificare fiscală.
1.1.18.1. Serviciul de Formular electronic de comandă este furnizat gratuit și are un caracter unic și încetează în momentul plasării unei comenzi prin intermediul acestuia sau în momentul încetării mai devreme a plasării unei comenzi prin intermediul acestuia de către Client.
1.1.19 Buletinul informativ - Buletinul informativ poate fi abonat prin bifarea căsuței de selectare corespunzătoare la crearea unui Cont - la crearea Contului, Clientul va fi abonat la Buletinul informativ.
1.1.19.1. Serviciul electronic Newsletter va fi furnizat gratuit pentru o perioadă de timp nedeterminată. Clientul poate, în orice moment și fără a da vreun motiv, să se dezaboneze de la Newsletter (dezabonare de la Newsletter), trimițând o cerere relevantă Furnizorului de servicii, în special prin e-mail la adresa: info@gearpro.pl sau în scris la adresa: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin.
2.(2 ) Cerințe tehnice necesare pentru cooperarea cu sistemul TIC utilizat de Furnizorul de servicii: (1) computer, laptop sau alt dispozitiv multimedia cu acces la internet; (2) acces la poșta electronică; (3) browser web: Mozilla Firefox versiunea 17.0 și versiunile ulterioare sau Internet Explorer versiunea 10.0 și versiunile ulterioare, Opera versiunea 12.0 și versiunile ulterioare, Google Chrome versiunea 23.0. și versiunile ulterioare, Safari versiunea 5.0 și versiunile ulterioare, Microsoft Edge versiunea 25.10586.0.0 și versiunile ulterioare; (4) activarea modulelor Cookie și Javascript în browserul web.
2.clientul este obligat să utilizeze Magazinul online într-un mod conform cu legea și cu bunele practici, cu respectarea drepturilor personale, a drepturilor de autor și a proprietății intelectuale ale Furnizorului de servicii și ale terților. Clientul este obligat să introducă datele în conformitate cu faptele. Clientului îi este interzis să furnizeze conținut ilegal. 4.
2.4. Procedura de reclamație pentru serviciile electronice:
1.1.20. Reclamațiile legate de furnizarea Serviciilor Electronice de către Furnizorul de Servicii și alte reclamații legate de funcționarea Magazinului Online (cu excepția procedurii de reclamații privind produsele, care este indicată la pct. 6 din Termeni și Condiții) pe care Clientul le poate depune, de exemplu:
1.1.20.1. în scris la adresa: 1.20. 2. în scris, la adresa: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin;
1.1.20.2. în format electronic prin e-mail la următoarea adresă: info@gearpro.pl;
1.1.21. Se recomandă ca Clientul să furnizeze în descrierea reclamației: (1) informații și circumstanțe referitoare la obiectul reclamației, în special tipul și data neregulii; (2) cererea Clientului; și (3) datele de contact ale reclamantului - acest lucru va facilita și accelera procesarea reclamației de către Furnizorul de servicii. Cerințele din propoziția precedentă sunt doar sub formă de recomandare și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse fără descrierea recomandată a reclamației.
1.1.22. Furnizorul de servicii răspunde imediat la reclamație, cel târziu în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii acesteia.
3. TERMENI ȘI CONDIȚII DE ÎNCHEIERE A UNUI CONTRACT DE VÂNZARE
3.1.1. Încheierea Contractului de vânzare între Client și Vânzător are loc după ce Clientul a plasat o Comandă folosind Formularul de comandă din Magazinul online, în conformitate cu punctul. 2.1.2 din Termeni și Condiții.
3.(2 ) Prețul Produsului afișat pe site-ul web al Magazinului Online este indicat în zloți polonezi și include taxele. Clientul este informat despre prețul total, inclusiv taxele, al Produsului care face obiectul comenzii, precum și despre costurile de livrare (inclusiv transportul, livrarea și serviciile poștale) și alte costuri, iar dacă valoarea acestor taxe nu poate fi stabilită - despre obligația de a le plăti, Clientul este informat pe paginile Magazinului Online în timpul plasării comenzii, inclusiv în momentul exprimării voinței Clientului de a fi obligat prin Contractul de vânzare.
3.3 Procedura de încheiere a unui Contract de vânzare în Magazinul online prin intermediul Formularului de comandă
1.1.23. Încheierea unui Contract de vânzare între Client și Vânzător are loc după ce Clientul plasează o Comandă în Magazinul Online în conformitate cu punctul. 2.1.2 din Termeni și Condiții.
1.1.24. După plasarea unei comenzi, Vânzătorul confirmă imediat primirea acesteia și, în același timp, acceptă comanda pentru a fi îndeplinită. Confirmarea primirii Comenzii și acceptarea acesteia pentru executare se face prin trimiterea de către Vânzător către Client a unui mesaj de e-mail corespunzător la adresa de e-mail a Clientului furnizată în timpul plasării Comenzii, care conține cel puțin declarațiile Vânzătorului de primire a Comenzii și de acceptare a acesteia pentru executare și confirmarea încheierii Contractului de vânzare. În momentul în care clientul primește e-mailul menționat mai sus, contractul de vânzare dintre client și vânzător este încheiat.
3.(4 ) Înregistrarea, securizarea și punerea la dispoziția Clientului a conținutului Contractului de vânzare încheiat se realizează prin (1) punerea la dispoziție a acestor Termeni și condiții pe site-ul web al Magazinului pe internet și (2) trimiterea către Client a mesajului de e-mail menționat la punctul 3.2. din Termeni și condiții. 3.3.2. din Termeni și condiții. Conținutul Contractului de vânzare este înregistrat și securizat suplimentar în sistemul informatic al Magazinului Internet al Vânzătorului.
4. METODE ȘI CONDIȚII DE PLATĂ PENTRU PRODUS
4.1.24. Vânzătorul va pune la dispoziția Clientului următoarele metode de plată pentru Contractul de vânzare:
1.1.25. Plata în numerar la livrare la livrare.
1.1.26. Plata în numerar la ridicarea personală.
1.1.27. Plata prin transfer bancar în contul bancar al Vânzătorului.
1.1.28. Plăți electronice și cu cardul prin PayU.pl sau Przelewy24.pl - metodele de plată actuale sunt disponibile pe site-ul magazinului online în fila de informații referitoare la metodele de plată și pe site-ul http://www.payu.pl sau http://przelewy24.pl.
1.1.28.1. Decontările tranzacțiilor de plată electronică și cu card de plată se efectuează la alegerea Clientului prin PayU.pl sau Przelewy24.pl. 1.28.1.2. Tranzacțiile de plată electronică și tranzacțiile cu carduri de plată sunt gestionate de către:
1.1.28.1.1. PayU.pl - societatea PayU S.A. cu sediul social în Poznań (adresa sediului social: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), înscrisă în Registrul Întreprinzătorilor din Registrul Național al Instanțelor de Judecată cu numărul 0000274399, dosare de înregistrare ținute de Tribunalul Districtual Poznań - Nowe Miasto și Wilda din Poznań, capital social de 4.000.000 PLN, integral vărsat, NIP: 779-23-08-495.
1.1.28.1.2. Przelewy24.pl - societatea PayPro S.A. Agent de decontare cu sediul în Poznań (adresa: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), înscrisă în Registrul întreprinzătorilor din Registrul național al instanțelor judecătorești ținut de Tribunalul Districtual Poznań - Nowe Miasto și Wilda din Poznań, Divizia a VIII-a Economică a Registrului național al instanțelor judecătorești sub numărul KRS 0000347935, NIP 7792369887, REGON 301345068.
1.1.29 . Rate online operate de Credit Agricole Raty.
4.2 Termen de plată:
1.1.29. În cazul în care Clientul optează pentru plata prin transfer bancar, plată electronică sau card de plată, Clientul este obligat să efectueze plata în termen de 7 zile calendaristice de la data încheierii Contractului de vânzare.
1.1.30. În cazul în care Clientul alege plata în numerar la livrare sau în numerar la ridicare, Clientul este obligat să efectueze plata la livrare.
5. COSTUL, MODALITĂȚILE ȘI DATA LIVRĂRII ȘI RIDICĂRII PRODUSULUI
5.1. Livrarea Produsului este disponibilă pe teritoriul Republicii Polone.
5.2. livrarea Produsului către Client este contra cost, cu excepția cazului în care Contractul de vânzare prevede altfel. Costurile de livrare a Produsului (inclusiv taxele de transport, de livrare și poștale) sunt indicate Clientului pe site-ul Magazinului online în fila de informații privind costurile de livrare și în timpul procesului de plasare a comenzii, inclusiv în momentul exprimării voinței Clientului de a fi obligat prin Contractul de vânzare.
5.(3 ) Ridicarea personală a Produsului de către Client este gratuită.
5.4. Vânzătorul pune la dispoziția Clientului următoarele metode de livrare sau de colectare a Produsului:
1.1.31. livrare prin curierat, contra ramburs.
1.1.32. Colectare personală disponibilă la adresa: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin - în zilele lucrătoare, între orele 09:00 și 17:00, sâmbăta între orele 10:00 și 15:00.
5.(5 ) Termenul de livrare a Produsului către Client este de până la 7 Zile Lucrătoare, cu excepția cazului în care un termen mai scurt este specificat în descrierea Produsului în cauză sau la plasarea Comenzii. În cazul Produselor cu termene de livrare diferite, termenul de livrare va fi cel mai lung termen menționat, care nu va depăși, totuși, 7 Zile lucrătoare. Începutul perioadei de livrare a Produsului către Client se calculează după cum urmează:
1.1.33. În cazul în care Clientul alege să plătească prin transfer bancar, plată electronică sau card de plată, de la data la care contul bancar sau contul de compensare al Vânzătorului este creditat.
1.1.34. În cazul în care Clientul alege metoda de plată ramburs - de la data încheierii Contractului de vânzare-cumpărare.
5.6. Termenul de pregătire a Produsului pentru a fi ridicat de către Client - dacă Clientul alege să ridice Produsul personal, Produsul va fi pregătit pentru a fi ridicat de către Client în termen de 7 zile lucrătoare, cu excepția cazului în care un termen mai scurt este specificat în descrierea Produsului sau în timpul plasării Comenzii. În cazul Produselor cu date diferite de pregătire pentru colectare, data de pregătire pentru colectare va fi cea mai lungă dată indicată, care nu poate depăși, totuși, 7 Zile lucrătoare. În plus, Clientul va fi informat de către Vânzător că Produsul este gata de colectare. Începutul termenului de pregătire a Produsului pentru colectare de către Client se calculează după cum urmează:
1.1.35. Dacă Clientul alege să plătească prin transfer bancar, plată electronică sau card de plată - de la data la care contul bancar sau contul de decontare al Vânzătorului este creditat.
1.1.36. În cazul în care Clientul alege metoda de plată în numerar la livrare în persoană - de la data încheierii Contractului de vânzare.
6. RECLAMAȚIA PRIVIND PRODUSUL
6.(1 ) Baza și domeniul de aplicare a răspunderii Vânzătorului față de Client în cazul în care Produsul vândut prezintă un defect fizic sau juridic (garanție) sunt stabilite în legile general aplicabile, în special în Codul civil (inclusiv articolele 556-576 din Codul civil).
6.(2 ) Vânzătorul este obligat să furnizeze Clientului produsul fără defecte. Informații detaliate privind răspunderea Vânzătorului pentru defectele Produsului și drepturile Clientului sunt specificate pe site-ul web al Magazinului pe Internet, în fila de informații privind reclamațiile.
6.(3 ) O reclamație poate fi depusă de către Client, de exemplu:
1.1.37. în scris la adresa: 1.38. în scris, la adresa: strada Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin;
1.1.38. în formă electronică prin e-mail la adresa: info@gearpro.pl;
6.(4 ) Se recomandă ca Clientul să furnizeze în descrierea reclamației: (1) informații și circumstanțe referitoare la obiectul reclamației, în special tipul și data apariției defectului; (2) solicitarea privind metoda de aducere a produsului în conformitate cu Contractul de vânzare sau declarația de reducere a prețului sau de retragere din Contractul de vânzare; și (3) datele de contact ale reclamantului - acest lucru va facilita și accelera procesarea reclamației de către Vânzător. Cerințele specificate în propoziția precedentă sunt doar sub formă de recomandare și nu afectează eficacitatea reclamațiilor depuse cu omiterea descrierii recomandate a reclamației.
6.(5 ) Vânzătorul răspunde imediat la reclamația Clientului, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la depunerea acesteia. În cazul în care Clientul, care este un consumator, a solicitat înlocuirea articolului sau înlăturarea defectului sau a făcut o declarație de reducere a prețului, precizând suma cu care urmează să fie redus prețul, iar Vânzătorul nu a răspuns la această solicitare în termen de 14 zile calendaristice, se consideră că solicitarea este justificată.
6.(6 ) Clientul care își exercită drepturile în cadrul garanției este obligat să livreze produsul defect la adresa: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin. În cazul unui Client care este consumator, costul de livrare a Produsului va fi suportat de Vânzător, în cazul unui Client care nu este consumator, costul de livrare va fi suportat de Client. În cazul în care livrarea produsului de către client ar fi prea dificilă din cauza tipului de produs sau a modului în care este instalat, clientul este obligat să pună produsul la dispoziția vânzătorului la locul unde se află produsul.
7. PROCEDURI EXTRAJUDICIARE DE RECLAMAȚII ȘI PLÂNGERI ȘI REGULI DE ACCES LA ACESTE PROCEDURI
7.(1 ) Informații detaliate privind posibilitatea Clientului care este consumator de a utiliza procedurile extrajudiciare de soluționare a plângerilor și reclamațiilor și regulile de acces la aceste proceduri sunt disponibile pe site-ul web al Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor la adresa: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.(2 ) Există, de asemenea, un punct de contact la președintele Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl sau adresa scrisă: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varșovia.), a cărui sarcină este, printre altele, de a oferi asistență consumatorilor în chestiuni privind soluționarea extrajudiciară a litigiilor în materie de consum.
7.(3 ) Consumatorul are la dispoziție următoarele exemple de mijloace extrajudiciare de soluționare a plângerilor și reclamațiilor: (1) o cerere de soluționare a litigiilor la o instanță amiabilă permanentă pentru consumatori (pentru mai multe informații, a se vedea: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) o cerere de soluționare extrajudiciară a litigiilor la un inspector provincial al Inspecției Comerciale (pentru mai multe informații, a se vedea site-ul internet al inspectorului cu jurisdicție asupra locului de desfășurare a activității vânzătorului); și (3) asistența unui mediator districtual (municipal) pentru consumatori sau a unei organizații sociale ale cărei sarcini statutare includ protecția consumatorilor (de exemplu, Federația Consumatorilor, Asociația Poloneză a Consumatorilor). Consilierea este oferită, printre altele, prin e-mail la adresa porady@dlakonsumentow.pl și la numărul de asistență telefonică pentru consumatori 801 440 220 (linia de asistență telefonică este deschisă în zilele lucrătoare între orele 8:00 și 18:00, apelul fiind taxat în funcție de tariful operatorului).
7.(4 ) O platformă de soluționare online a litigiilor dintre consumatori și comercianți la nivelul UE (platforma ODR) este disponibilă la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR este un site internet interactiv și multilingv cu ghișeu unic pentru consumatorii și comercianții care doresc soluționarea extrajudiciară a unui litigiu privind obligațiile contractuale care decurg dintr-un contract de vânzare sau de servicii online (pentru mai multe informații, a se vedea site-ul internet al platformei în sine sau adresa de internet a Oficiului pentru Concurență și Protecția Consumatorilor: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. DREPTUL DE RETRAGERE
8.1. Consumator (în dreptul polonez, un consumator este definit ca fiind o persoană fizică care efectuează o tranzacție juridică cu un întreprinzător care nu este direct legată de activitatea sa economică sau profesională. Nu acceptăm returnări de bunuri achiziționate în schimbul unei facturi către o societate comercială.) , care a încheiat un contract la distanță, poate, în termen de 14 zile calendaristice, să se retragă din acesta fără a da niciun motiv și fără a suporta costurile, cu excepția costurilor specificate la pct. 8.8 din Termeni și condiții. Trimiterea declarației înainte de termen este suficientă pentru a respecta termenul. Declarația de retragere poate fi făcută, de exemplu:
1.1.39. în scris la adresa: 1.39. în scris, la adresa: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin;
1.1.40. în formă electronică prin e-mail la adresa: info@gearpro.pl;
8.2. un model de formular de retragere este inclus în anexa nr. 2 la Legea privind drepturile consumatorilor și este disponibil în plus la punctul. 11 din Regulament și pe site-ul web al magazinului online, în fila privind retragerea din contract. Consumatorul poate utiliza modelul de formular, dar nu este obligatoriu.
8.(3 ) Perioada de retragere din contract începe să curgă:
1.1.41. pentru un contract în executarea căruia Vânzătorul eliberează Produsul, fiind obligat să îi transfere proprietatea (de exemplu, Contractul de vânzare) - de la intrarea în posesia Produsului de către consumator sau de către un terț indicat de consumator, altul decât transportatorul, iar în cazul unui contract care: (1) implică un număr de Produse care sunt livrate separat, în loturi sau în părți - de la luarea în posesie a ultimului Produs, lot sau parte, sau (2) implică livrarea regulată a Produselor pentru o perioadă determinată - de la luarea în posesie a primului Produs;
1.1.42. pentru alte contracte - din ziua încheierii contractului.
8.(4 ) În caz de retragere dintr-un contract la distanță, contractul se consideră neîncheiat.
8.(5 ) Vânzătorul este obligat să ramburseze imediat consumatorului, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data primirii declarației de retragere a consumatorului, toate plățile efectuate de consumator, inclusiv costurile de livrare a Produsului (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din metoda de livrare aleasă de consumator, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită disponibilă în Magazinul online). Vânzătorul va rambursa plata folosind aceeași metodă de plată utilizată de consumator, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord în mod expres cu o metodă diferită de rambursare care nu implică niciun cost pentru consumator. În cazul în care Vânzătorul nu s-a oferit să ridice el însuși produsul de la consumator, Vânzătorul poate reține rambursarea plății primite de la consumator până când a primit produsul înapoi sau până când consumatorul a furnizat dovada returnării, oricare dintre aceste evenimente are loc mai întâi.
8.(6 ) Consumatorul este obligat să returneze Produsul vânzătorului imediat, cel târziu în termen de 14 zile calendaristice de la data la care a renunțat la contract, sau să îl predea unei persoane autorizate de vânzător să îl primească, cu excepția cazului în care vânzătorul s-a oferit să ridice el însuși produsul. Pentru a respecta termenul este suficient să trimiteți înapoi Produsul înainte de expirarea acestuia. Consumatorul poate returna Produsul la adresa: ul. Szpitalna 20 E, 88-400 Żnin.
8.(7 ) Consumatorul este răspunzător pentru orice reducere a valorii Produsului care rezultă din utilizarea Produsului dincolo de ceea ce este necesar pentru a constata natura, caracteristicile și funcționarea Produsului.
8.8. Eventualele costuri asociate cu retragerea din contract de către consumator, pe care consumatorul este obligat să le suporte:
1.1.43. În cazul în care consumatorul a ales o metodă de livrare a Produsului, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită disponibilă pe Magazinul online, Vânzătorul nu este obligat să ramburseze consumatorului costurile suplimentare suportate de acesta.
1.1.44. Consumatorul va suporta costurile directe de returnare a Produsului.
1.1.45. În cazul unui Produs care este un serviciu, a cărui executare - la cererea expresă a consumatorului - a început înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul care își exercită dreptul de retragere după ce a făcut o astfel de cerere, este obligat să plătească pentru serviciile efectuate până la retragere. Suma care trebuie plătită se calculează proporțional cu ceea ce a fost furnizat, ținând seama de prețul sau remunerația convenită în contract. În cazul în care prețul sau remunerația este excesiv, baza de calcul a acestei sume este valoarea de piață a prestației efectuate.
8.(9 ) Consumatorul nu are dreptul de a se retrage dintr-un contract la distanță în ceea ce privește contractele:
1.1.46. (1) pentru prestarea de servicii, dacă vânzătorul a prestat serviciul în întregime cu acordul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de prestarea serviciului de către vânzător că, după prestarea serviciului de către vânzător, își va pierde dreptul de a se retrage din contract; (2) în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile de pe piața financiară, asupra cărora vânzătorul nu exercită niciun control, și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere; (3) în care obiectul prestației este un produs nerefabricat, fabricat conform specificațiilor consumatorului sau care servește la satisfacerea nevoilor individuale ale acestuia; (4) în care obiectul prestației este un produs care se deteriorează rapid sau care are un termen de valabilitate scurt; (5) în care obiectul prestației este un Produs furnizat într-un ambalaj sigilat care nu poate fi returnat după deschidere din motive de sănătate sau de igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare; (6) în care obiectul prestației este reprezentat de Produse care, după livrare, datorită naturii lor, sunt combinate în mod inseparabil cu alte lucruri; (7) în care obiectul prestației sunt băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la încheierea contractului de vânzare, a căror livrare poate avea loc numai după 30 de zile și a căror valoare depinde de fluctuațiile de pe piață asupra cărora vânzătorul nu are niciun control; (8) în care consumatorul a solicitat în mod expres ca Vânzătorul să vină la el în scopul efectuării unei reparații sau întrețineri urgente; dacă Vânzătorul furnizează alte servicii suplimentare decât cele solicitate de consumator sau livrează Produse, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparației sau a întreținerii, consumatorul are dreptul de a denunța contractul în ceea ce privește serviciile sau Produsele suplimentare; (9) în cazul în care obiectul livrării este o înregistrare sonoră sau vizuală sau un program informatic furnizat în ambalaj sigilat, dacă ambalajul este deschis după livrare; (10) pentru furnizarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția contractelor de abonament; (11) încheiate prin intermediul unei licitații publice; (12) pentru furnizarea de cazare, alta decât cea în scop rezidențial, transportul de bunuri, închirierea de mașini, servicii de catering, servicii legate de petrecerea timpului liber, divertisment, evenimente sportive sau culturale, dacă în contract se specifică data sau perioada de prestare a serviciului; (13) pentru furnizarea de conținut digital care nu este înregistrat pe un suport material, dacă executarea a început cu acordul expres al consumatorului înainte de sfârșitul perioadei de retragere și după ce vânzătorul a informat consumatorul cu privire la pierderea dreptului de retragere.
9. DISPOZIȚII PRIVIND COMERCIANȚII
9.(1 ) Această secțiune a Termenilor și condițiilor și dispozițiile cuprinse în aceasta se aplică numai clienților și destinatarilor serviciilor care nu sunt consumatori.
9.(2 ) Vânzătorul are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare încheiat cu un Client care nu este consumator în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii acestuia. Retragerea din contractul de vânzare în acest caz poate avea loc fără a se oferi niciun motiv și nu dă naștere la nicio pretenție din partea Clientului care nu este consumator împotriva Vânzătorului.
9.(3 ) În cazul Clienților care nu sunt consumatori, Vânzătorul are dreptul de a limita metodele de plată disponibile, inclusiv de a solicita plata anticipată integrală sau parțială, indiferent de metoda de plată selectată de Client și de faptul că acesta a încheiat un Contract de vânzare.
9.în momentuleliberării Produsului de către Vânzător către transportator, beneficiile și sarcinile asociate Produsului, precum și pericolul de pierdere sau deteriorare accidentală a Produsului trec la Clientul care nu este consumator. În acest caz, Vânzătorul nu este răspunzător pentru pierderea, pierderea sau deteriorarea Produsului survenite de la acceptarea Produsului pentru transport și până la eliberarea Produsului către Client, precum și pentru întârzierea în transportul transportului lotului.
9.(5 ) În cazul în care Produsul este trimis Clientului de către un transportator, Clientul care nu este un consumator este obligat să examineze transportul la momentul și în modul obișnuit pentru transporturile de acest tip. În cazul în care constată că s-a produs un defect sau o deteriorare a Produsului în timpul transportului, acesta este obligat să efectueze toate acțiunile necesare pentru a determina răspunderea transportatorului.
9.(6 ) În conformitate cu articolul 558 § 1 din Codul civil, răspunderea vânzătorului în garanție pentru Produs față de clientul care nu este consumator este exclusă.
9.(7 ) În cazul destinatarilor de servicii care nu sunt consumatori, furnizorul de servicii poate rezilia contractul de furnizare de servicii electronice cu efect imediat și fără a indica motivele, prin trimiterea unei declarații relevante destinatarului de servicii.
9.(8 ) Răspunderea Furnizorului de servicii/vânzătorului față de Destinatarul serviciilor/Clientul care nu este consumator, indiferent de temeiul juridic, este limitată - atât pentru o singură cerere, cât și pentru toate cererile în total - la valoarea prețului plătit și a costurilor de livrare în temeiul contractului de vânzare, dar nu mai mult de o mie de zloți. Furnizorul de servicii/vânzătorul este răspunzător față de beneficiarul de servicii/clientul care nu este consumator numai pentru daunele tipice previzibile la momentul încheierii contractului și nu este răspunzător pentru profiturile pierdute față de beneficiarul de servicii/clientul care nu este consumator.
9.(9 ) Orice litigii care apar între Vânzător/Prestatorul de servicii și Beneficiarul/Clientul non-consumator vor fi supuse instanței judecătorești care are jurisdicție la sediul Vânzătorului/Prestatorului de servicii.
10. DISPOZIȚII FINALE
10.(1 ) Contractele încheiate prin intermediul Magazinului online se încheie în limba poloneză.
10.(2 ) Modificarea termenilor și condițiilor:
1.1.47. Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica Termenii și Condițiile din motive importante, de exemplu: modificări legislative; modificări ale metodelor de plată și de livrare - în măsura în care aceste modificări afectează punerea în aplicare a prevederilor acestor Termeni și Condiții.
1.1.48. În cazul încheierii unor contracte cu caracter continuu pe baza acestor Termeni și Condiții (de exemplu, furnizarea de Servicii electronice - Cont), Termenii și Condițiile modificate sunt obligatorii pentru Client dacă au fost respectate cerințele specificate la articolele 384 și 384[1] din Codul civil, adică dacă Clientul a fost notificat corect cu privire la modificări și nu a reziliat contractul în termen de 14 zile calendaristice de la data notificării. În cazul în care modificarea Termenilor și condițiilor are ca rezultat introducerea unor noi taxe sau o creștere a taxelor actuale, Clientul care este consumator are dreptul de a rezilia contractul.
1.1.49. În cazul încheierii de contracte, altele decât contractele continue (de exemplu, contractul de vânzare) în baza acestor Termeni și Condiții, modificările aduse Termenilor și Condițiilor nu afectează în niciun fel drepturile dobândite de către Beneficiarii Serviciilor/Clienții care sunt consumatori înainte de data intrării în vigoare a modificărilor Termenilor și Condițiilor, în special, modificările aduse Termenilor și Condițiilor nu afectează comenzile deja plasate sau efectuate și contractele de vânzare încheiate, executate sau executate.
10.(3 ) Chestiunile care nu sunt reglementate de prezentul regulament sunt guvernate de dispozițiile general aplicabile ale legislației poloneze, în special: Codul civil; Legea privind furnizarea de servicii electronice din 18 iulie 2002 (Jurnalul de legi 2002 nr. 144, punctul 1204, cu modificările ulterioare); pentru contractele de vânzare încheiate până la 24 decembrie 2014 cu clienți care sunt consumatori, dispozițiile Legii privind protecția anumitor drepturi ale consumatorilor și răspunderea pentru daunele cauzate de un produs periculos din 2 martie 2000. (Monitorul Oficial 2000 nr. 22, poziția 271, astfel cum a fost modificată) și Legea privind condițiile specifice de vânzare pentru consumatori și modificările aduse Codului civil din 27 iulie 2002 (Monitorul Oficial 2002 nr. 141, poziția 1176, astfel cum a fost modificată); pentru contractele de vânzare încheiate începând cu 25 decembrie 2014 cu Clienți care sunt consumatori - dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014. (Jurnalul Oficial al României din 2014, poziția 827, astfel cum a fost modificată); și alte dispoziții relevante ale legislației general aplicabile.
11. MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE
(ANEXA NUMĂRUL 2 LA LEGEA PRIVIND DREPTURILE CONSUMATORILOR)
Model de formular de retragere
(acest formular trebuie completat și returnat numai dacă doriți să vă retrageți din contract)
- Destinatarul:
XMI SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
szpitalna 20 E, 88-400 Żnin
gearpro.ro
info@gearpro.pl
- Prin prezenta, eu/noi(*) informez(*) despre retragerea mea/noastră din contractul de vânzare a următoarelor articole(*) contractul de livrare a următoarelor articole(*) contractul de manoperă a următoarelor articole(*)/prestarea următorului serviciu(*)
- Data încheierii contractului(*)/colectării(*)
- Numele și prenumele consumatorului (consumatorilor)
- Adresa consumatorului (consumatorilor)
- Semnătura consumatorului (consumatorilor) (numai în cazul în care acest formular este trimis pe hârtie)
- Data
(*) Se șterge dacă nu este cazul.